تهیه انواع تفاله چغندر درجه یک

تهیه انواع تفاله چغندر درجه یک روش مناسبی برای کاهش میزان مصرف دانه های خوراکی در جیره می باشد. این تفاله چگونه تولید می شود؟

تفاله چغندر

تهیه انواع تفاله چغندر درجه یک روش مناسبی برای کاهش میزان مصرف دانه های خوراکی در جیره می باشد. این تفاله چگونه تولید می شود؟

ویژگی هاى فیزیکى‎ تفاله چغندر قند:

قیمت روز خوراک وارداتی دام و طیور به دلیل نواسانات بالای نرخ ارز، یکی از مواردی است که مراکز اقتصادی دامپروری را برای تامین کافی این جیره دچار مشکل کرده است . قیمت خوراک دام از آن جهت مهم است که بیش از هشتاد درصد هزینه های دامداری ها و مرغداری ها به این بخش اختصاص می یابد.

جایگزینی این دانه ها مانند گندم و جو با ضایعات گیاهی محصولات غذایی روشی بسیار موثر در کاهش هزینه های تامین جیره می باشد. این محصولات پس از آزمایش های مکرر به خوراک دام و طیور اضافه شده اند و علاوه بر کاهش قیمت اثرات مطلوبی را بر بهبود ارزش تغذیه ای جیره گذاشته اند.

ویژگی های تفاله چغندر قند به طور کلی به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می شود :

  • رنگ تفاله خشک چغندر قند بسته به این که در تهیه آن از ملاس استفاده شده باشد یا نه از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره متغیر است.
  • بوی تفاله خشک چغندر قند یک بوی منحص به فرد است.

شکل ظاهرى: اندازه تفاله چغندر قند با توجه به روش تولید متفاوت است:

  • پرک به طول پنج تا ده میلی متر
  • فشنگى با توجه به شکل صفحه مشبک دستگاه پرس قطری از 11 تا 31 میلی متر دارد.
  •  شکل قالبی که وزن آن دو تا پنج کیلوگرم است.

استفاده از تفاله چغندر قند در خوراک دامداری ها نشان می دهد که خوش خوراکی این محصول خیلی خوب است.

تهیه انواع تفاله چغندر درجه یک خوراک دام

شما دامدار گرامی نیز می توانید برای کاهش هزینه های تامین جیره نسبت به خریداری اقلام جیره ارزان مانند تفاله های گیاهی اقدام نمایید. برای اطلاع از روش های خرید با کارشناسان فروش بازرگانی کهن تماس بگیرید..