خرید ارزان پودرهسته خرما برای خوراک دام

خرید ارزان پودرهسته خرما برای خوراک دام، به عنوان یک منبع غنی از مواد مغذی و ارزان قیمت، می‌تواند به بهبود تغذیه دام‌ها کمک کند. پودر خرما مانند بسیاری از هسته‌های دیگر، از جمله هسته آووکادو، هسته انبه، هسته زردآلو و هسته سیب، ارزش غذایی زیادی دارد و برای درمان و رفع بسیاری از بیماری‌ها کاربردهای متعددی دارد. پودر دانه خرما، از هسته سوخته یا بو داده تهیه می‌شود و با توجه به مواد مغذی موجود در آن، می‌تواند به بهبود سلامتی و رشد دام‌ها کمک کرده و به عنوان یک منبع غذایی موثر در تغذیه دام‌ها مورد استفاده قرار گیرد. لذا، خرید پودرهسته خرما به عنوان یک گزینه ارزان و باکیفیت، می‌تواند انتخاب مناسبی برای دامداران باشد.

پودر خرما

پودر خرما مانند میوه‌های خرما دارای فواید و کاربردهای بی‌شماری برای درمان و رفع بسیاری از بیماری‌ها می‌باشند و همچنین پودر خرما مانند بسیاری از هسته‌های دیگر از جمله هسته آووکادو، هسته انبه، هسته زردآلو، هسته سیب و… ارزش غذایی زیادی دارند. پودر دانه خرما از هسته سوخته یا بو داده تهیه می شود.

این پودر شگفت انگیز حاوی ترکیباتی است که از نظر شیمیایی از اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع، روی، کادمیوم، کلسیم و پتاسیم تشکیل شده است. اسیدهای چرب اشباع شامل اسیدهای استئاریک و پالمیتیک و اسیدهای چرب غیراشباع شامل اسیدهای لینولئیک و اولئیک هستند که می توانند از عملکرد آنزیم 5α ردوکتاز جلوگیری کنند.

ارزش غذایی پوست خرما:

با وجود اندازه کوچک دانه ها، اما دانه های خرما منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان هیدرولیز پروتئین دانه خرما می تواند به عنوان یک ماده غذایی کاربردی بالقوه برای خوراک دام استفاده شود. می توان دانه خرمای ایران را منبع خوبی از آنتی اکسیدان های طبیعی برای مصارف دارویی و تجاری و دامی دانست.

پودر خرما

فیبر پودرهسته خرما:

دانه خرما که 10 تا 15 درصد وزن خرما را تشکیل می دهد، به طور متوسط 1.73 درصد فیبر غذایی دارد. می توان گفت که پودرهسته خرما منبع غنی از فیبر غذایی است. وبرای دام بسیار مفید است.

منبع این فیبر قابل توجه پس از فرآوری خرما برای شربت خرما، خمیر خرما، سس خرما یا خرمای بدون دانه، به چرخه غذایی برنگردید و معمولاً کارخانه ها از دانه ها به عنوان ضایعات خوراک دام استفاده می کنند.

بنابراین پودر دانه خرما می تواند ناراحتی های گوارشی به ویژه اسهال مزمن را درمان کند و به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی عمل کند و باکتری های وارد شده به دستگاه گوارش را در دام از بین ببرد.

ویژگی های پودر هسته خرما:

قیمت پایین تر پودر خرما نسبت به جو و ذرت و همچنین دسترسی راحت تر به این محصول( با توجه به اینکه ایران یکی از قطب های تولید خرما در جهان می باشد) پودر خرما را در بین دامداری ها و مرغداری ها به محصولی پرطرفدار تبدیل کرده است.

پودر خرما در واقع همان خرمای ضایعاتی است که پس از آسیب توسط دستگاه های مخصوص به پودر تبدیل شده است.

پس به طور کلی پودر خرما اثرات زیر را برای دامداری ها به ارمغان خواهد آورد.

افزایش خوش خوراکی به دلیل طعم مطلوب

افزایش کیفیت به دلیل تنوع در مواد مغذی

کاهش هزینه ها

رفع دغدغه محدودیت جو و ذرت