قیمت خرید هرکیلو خرده ذرت دامی

در گروه جیره ارزان ما، با استفاده از دانه‌های ذرت با کیفیت بالا، که دارای محتوای چربی و پروتئین بیشتری هستند، خورده ذرت دامی را تهیه می‌کنیم. قیمت خرید هر کیلو خرده ذرت دامی، بسته به بیشتر عواملی مانند نوع و کیفیت دانه ذرت، شرایط بازار و نوسانات قیمتی ممکن است متفاوت باشد. با این حال، می‌توانید با تماس با  مرکز فروش خرده ذرت در تهران وکارشناسان سایت جیره ارزان، قیمت‌های روز را بررسی کرده و سپس تصمیم گیری کنید.

ذرت دامی

غلات گیاهانی از خانواده علف‌ها هستند که برای غلاتشان کشت می‌شوند و ذرت یکی از آنهاست. در بین غلات، مهمترین منبع انرژی ذرت است. بین 70 تا 80 درصد از تولید آن به عنوان یک ماده غذایی در سراسر جهان استفاده می شود.

بنابراین، استفاده از ذرت ابزاری ضروری برای حفظ سودآوری سیستم دامداری است. در تغذیه دام، عملاً همه غلات به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرند: غلات کامل، دانه آسیاب شده (در خوراک)، گیاهان کامل برداشت شده قبل از بلوغ و سیلو (ذرت، جو، سیلاژ). علاوه بر این، برخی از بقایای محصولات غلات به عنوان علوفه (منبع فیبر) استفاده می شود.

نقش ذرت در رژیم غذایی جهان:

غلات اساس رژیم غذایی جهانی انسان هستند. داده های اخیر تخمین می زند که حدود 63 درصد از غلات تولید شده در سراسر جهان برای این منظور است و بقیه برای تولید پروتئین حیوانی استفاده می شود. این روند با توجه به میزان توسعه یافتگی کشورها تغییر می‌کند و در کشورهای توسعه‌یافته که تقریباً 44 درصد غلات تولیدی برای مصرف انسان است بیشتر است، در حالی که این رقم در کشورهای در حال توسعه به 77 درصد می‌رسد. باقی مانده برای تغذیه انواع مختلف دام استفاده می شود. به خوبی شناخته شده است که خوراک تقریباً 70 درصد هزینه تولید فشرده دام را تشکیل می دهد.

ذرت دامی

استفاده از ذرت دامی در تغذیه دام:

از میان مواد خام موجود در خوراک دام، دانه ذرت جزء اصلی است که بین 50 تا 70 درصد جیره غذایی حیوانات تک معده را تشکیل می دهد. منبع اصلی انرژی و کاروتن (ویتامین A) در خوراک دام است. حاوی 9 درصد پروتئین با ارزش بیولوژیکی پایین است. در بیشتر کشورهای جهان، این ماده به عنوان مکمل انرژی در خوراک گاو بیشترین استفاده را دارد. دانه سورگوم و دانه جو دوسر در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

در گاو، نشاسته موجود در دانه های خوراکی دارای سرعت و شدت هضم شکمبه ای متفاوت است. بنابراین، از نظر تغذیه ای، خرید یک مگا کالری به شکل جو/گندم/جو دوسر با سورگوم/ذرت یکسان نیست. با تغییر مکان های هضم، هدف تغذیه متفاوت است.