خرید ارزان سیلاژ ذرت دامی باکیفیت

خرید ارزان سیلاژ ذرت دامی باکیفیت، با توجه به ویژگی‌های تغذیه‌ای سیلاژ ذرت، می‌تواند به بهبود تغذیه و سلامت دام‌ها کمک کند. اجزای ژنتیکی سیلاژ ذرت، برای ویژگی‌های تغذیه‌ای آن مؤثر هستند و مناطق و شرایط تولید می‌توانند این ویژگی‌ها و همچنین تغییرات در فرآیندهای تبدیل را تغییر دهند. با توجه به این موارد، خرید سیلاژ ذرت باکیفیت و ارزان، نیازمند انتخاب مناسب تأمین‌کننده و بررسی ویژگی‌های تغذیه‌ای آن است. در این راستا، تأمین کنندگانی که با توجه به اجزای ژنتیکی سیلاژ ذرت و شرایط تولید، سیلاژ با کیفیت و قابل اعتمادی را ارائه می‌دهند، می‌توانند انتخاب مناسبی برای دامداران باشند.

سیلاژ ذرت

ویژگی های تغذیه ای سیلاژ ذرت از اجزای ژنتیکی آن ناشی می شود. مناطق و شرایط تولید می توانند این ویژگی ها و همچنین تغییرات در فرآیندهای تبدیل را تغییر دهند. لازم به ذکر است که برای دستیابی به حداکثر پتانسیل ژنتیکی و اقتصادی در دام ، افزایش کمیت و کیفیت محتوای پروتئین و لیپید موجود در ارقام مختلف سیلاژذرت مورد استفاده ضروری است. استفاده از محلول‌های تکنولوژیکی از بیوتکنولوژی (آنزیم‌های برون‌زا) و صنعت (اسیدهای آلی، پیش و پروبیوتیک‌ها، تجهیزات و فرآیندها) کمک‌های مهم و مؤثری در بهبود سطوح استفاده از ذرت می‌کند.

روند جهانی به سمت تولید فشرده جیره دامی مستلزم افزایش استفاده از کنسانتره انرژی در مواد غذایی از جمله سیلاژذرت است. در سیستم های مرتعی، با افزایش میزان علوفه در چرای مستقیم، هزینه تولید به طور چشمگیری کاهش می یابد و برعکس، با افزایش شدت تولید، هزینه خوراک نیز به شدت افزایش می یابد.

استفاده از گیاه سیلاژ ذرت کامل برداشت شده قبل از بلوغ و سیلو:

سیلاژ ذرت یکی از مهمترین علوفه های حفاظت شده در سیستم های تولید مدرن است. در تغذیه نشخوارکنندگان، سیلاژ ذرت با درصد دانه 30 تا 50 درصد به عنوان مکمل انرژی برای جیره یا به عنوان یک مکمل غذایی در نظر گرفته می شود. سیلاژ ذرت به طور فزاینده ای برای مزایای زیر استفاده می شود:

خوراک خوش طعم و ثابت

ذخیره سازی فوری، برداشت سریع

کم هزینه.

چشم انداز استفاده از سیلاژ ذرت :

تولید غلات در 40 سال گذشته دو برابر شده است، عمدتاً به دلیل افزایش عملکرد حاصل از به اصطلاح “انقلاب سبز” که شامل استفاده از مقادیر بیشتر کود، آبیاری، ارقام متحمل به کود، علف کش ها، حشره کش ها، قارچ کش ها و سایر فناوری های کاربردی در کشاورزی. جمعیت پیش بینی شده برای سال 2050 50 درصد بیشتر از امروز است و تقاضای جهانی برای غلات به دلیل افزایش درآمد مردم و تغییرات رژیم غذایی نسبت به گوشت (که نیاز به رژیم غذایی مبتنی بر غلات دارد) دو برابر خواهد شد. با توجه به این سناریوی آینده، بیوتکنولوژی بدون شک نقش کلیدی در تامین تقاضای فزاینده از نظر کمیت و کیفیت مواد غذایی و پایداری اکوسیستم‌های کشاورزی خواهد داشت.

اهمیت استفاده از سیلاژ ذرت:

غلات مهم ترین منبع غذایی جهان، هم برای مصرف مستقیم انسان و هم به طور غیرمستقیم، برای نهاده های تولید دام باقی می مانند. بنابراین، آنچه در بخش غلات اتفاق می‌افتد، برای عرضه جهانی غذا بسیار مهم خواهد بود. در آینده، مطابق با رشد بخش دام، مصرف ذرت ممکن است سریعتر از برنج یا گندم رشد کند. واز این رو استفاده از سیلاژ ذرت بهترین منبع برای خوراک دام می باشد.