قیمت مراکز فروش خرده ذرت در تهران

از آنجایی که خوراک دام نیمی یا بیشتر از هزینه تولید شیر را به خود اختصاص می دهد، بسیاری از کارخانه های لبنی و دامداران به دنبال جایگزین هایی برای خرده ذرت هستند که از لحاظ تاریخی یک خوراک کم هزینه بوده است. در حال حاضر، مراکز فروش خرده ذرت در تهران، با قیمت‌های مختلف، در دسترس هستند. همچنین، به علت برخی مشکلات مانند نوسانات بازار و نوسانات قیمتی، قیمت خرده ذرت ممکن است در بازار تغییر کند. به همین دلیل، برای خرید خرده ذرت، بهتر است با مراجعه به مراکز فروش خرده ذرت در تهران، قیمت‌های روز را بررسی کرده و سپس تصمیم گیری کنید.

خرده ذرت

از آنجایی که خوراک دام نیمی یا بیشتر از هزینه تولید شیر را به خود اختصاص می دهد، بسیاری از کارخانه های لبنی و دامداران به دنبال جایگزین هایی برای خرده ذرت هستند که از لحاظ تاریخی یک خوراک کم هزینه بوده است.

جایگزینی خرده ذرت درگاوهای شیری:

بخشی از ذرت در رژیم غذایی گاوهای شیری را می توان با خوراک های جایگزین جایگزین کرد. اما قرار نیست همه ذرت ها را جایگزین کنید و به همان میزان تولید شیر برسید.ذرت انرژی و نشاسته مورد نیاز دام را تامین می کند. چندین جایگزین برای جایگزینی انرژی در رژیم غذایی موجود است، اما جایگزینی نشاسته دشوارتر است.

استفاده از ذرت در تولید اتانول:

در سال گذشته، حدود 20 درصد از محصول ذرت کشور برای تولید اتانول استفاده شد. درصد ذرتی که برای تولید اتانول مورد استفاده قرار خواهد گرفت می تواند حتی بیشتر از این آمار هم باشد.

اگر به دنبال جایگزینی برخی از دانه های ذرت در رژیم غذایی هستید، خوراک هایی را که حاوی نشاسته بالایی هستند را در نظر بگیرید. (غذاهای جایگزین حاوی سطوح مختلفی از نشاسته، پروتئین خام و فسفر هستند.) مطمئن شوید که با متخصص تغذیه خود برای فرموله کردن یک جیره متعادل که نه تنها هزینه لبنیات، بلکه جنبه تولید را نیز مورد توجه قرار می دهد، همکاری کنید.

ارزش غذایی خرده ذرت:

خرده ذرت دانه ای به عنوان منبع اصلی تامین انرژی جیره، نقش اساسی در خوراک دام و طیور دارد. انواع درجه یک داخلی و خارجی این محصول به صورت مستقیم از این مرکز قابل تهیه می باشد.

ذرت زرد، رایجترین غله موجود در خوراک دام و طیور است و به علت اینکه قسمت اعظم جیره طیور را به خود اختصاص می دهد، مهمترین منبع انرژی جیره به شمار می رود. انواعی از ذرت که به این منظور استفاده می شود، حداقل پنج درصد دانه های آسیب دیده و حداقل سه درصد دانه های شکسته و مواد خارجی دارد.

ملاک تشخیص ذرت باکیفیت

همچنین باید دقت نمود که آسیب های مکانیکی وارده به دانه ذرت در حین حمل و نقل ، صدمات ناشی از حشرات در هنگام زرع ذرت و رطوبت بالای پانزده درصد، ذرت را مستعد آلودگی قارچی و تولید انواع مایکوتوکسین ها یا سموم قرچی می نماید.