قیمت خرید هر کیلو پوست پسته برای دام

قیمت خرید هر کیلو پوست پسته برای دام معمولاً در بازارهای مختلف متفاوت است و به عواملی مانند کیفیت، تعداد و موقعیت خرید بستگی دارد. به عبارت دیگر، قیمت پوست پسته برای دام متغیر است و باید با توجه به شرایط بازار و عوامل مرتبط با خرید، تعیین شود. برای خرید پوست پسته با قیمت مناسب، پیدا کردن فروشندگانی با کیفیت و قیمت مناسب و همچنین ارسال سریع و مطمئن، بسیار مهم است.

پوست پسته

پودر پسته:

هر ساله بیش از یک پنجم محصولات غذایی کشورهای جهان سوم به صورت ضایعات ناشی از فساد ناشی از عوامل مختلف فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی طی مراحل

کاشت، رشد، برداشت، پس از برداشت، توزیع و مصرف مختلف حذف می شود. پسته یکی از محصولات مهم کشاورزی کشور است که با توجه به سطح زیر کشت بررسی ضایعات این محصول بسیار حائز اهمیت است.

فرآوری پوست پسته:

برای فرآوری پودر پوست پسته ما، مواد اولیه پوست پسته را آسیاب کرده و به صورت پودرهای ریز یا دانه‌های درشت‌تر الک می‌کنند. این از منابع محلی با حداکثر وزن 400 کیلوگرم تهیه می شود و برای مطابقت با بالاترین استانداردهای کیفیت به دقت غربالگری می شود. پودر پسته از نظر در دسترس بودن بسیار خوب است زیرا کشت پسته در کشور در چند سال اخیر به طور فزاینده ای افزایش داشته است. به گفته منابع رسمی 25000 هکتار زمین تحت تصرف درختان پسته است.

پوست پسته

فواید پوست پسته و اجزای آن:

پوست پسته سرشار از پروتئین و فیبر، ویتامین B و همچنین تیامین، منگنز، منیزیم و آهن است. واز آن به عنوان یک “ابر غذا” برای دام یاد می شود .  پسته دارای رنگ مشخصی از زرد تا سفید است. بنابراین، پودر بسیار سبک است، حتی در برخی موارد شبیه به دانه های مرمر طبیعی است. این رنگ منحصربه‌فرد گرانول‌های پوسته پسته را به یک ماده زیستی همه کاره تبدیل می‌کند. در محدوده های کوچک میکرون (0-300μm) دارای کدورت بالا همراه با رفتار پراکندگی خوب و بافت نرم است.

نحوه مصرف پوست پسته در دام:

از آنجا که مصرف پسته به صورت سالم با مشکلاتی همراه است، معمولا آنرا ابتدا آسیاب نموده و سپس در جیره های غذایی به کار می گیرند. مقدار آسیاب شدن با توجه به نوع دستگاه متفاوت است. آسیاب با توری دو معمولا جهت استفاده مستقیم در خوراک مناسب است اما برای استفاده در کارخانه های تولید کنسانتره از آسیاب یک استفاده می شود.