فروش عمده سیلاژ ذرت در تهران

در تهران، عرضه کنندگان عمده سیلاژ ذرت با کیفیت بالا، جهت تأمین نیازهای دامداری و پرورش دهندگان دام در منطقه، فعالیت می‌کنند. با توجه به محبوبیت سیلاژ ذرت به عنوان یکی از مهمترین محصولات غلات در سیلو نگهداری، توسعه و کشت انواع زودرس، آن امکان پذیر شده است که به دامداران امکان استفاده از آن را برای خوراک دام فراهم کرده است

سیلاژ ذرت

ذرت محبوب ترین غلات جهان:

ذرت در حال حاضر محبوب ترین محصول غلات است که در سیلو نگهداری می شود. اگرچه اساساً یک گیاه استوایی است، اما پرورش دهندگان انواع زودرس آن را توسعه داده اند که به مناطق شمالی امکان می دهد ذرت را با موفقیت کاشت وبرداشت دهند. ویکی از محبوب ترین غلات دامداران است .

روش نگهداری سیلاژ ذرت:

روش نگهداری اساساً مانند علف است.

ذرت باید در 32 تا 35 درصد DM سیلو شود. مقادیر بالای DM و قند، همراه با ظرفیت بافری کم، تخمیر را آسان می‌کند، اگرچه یک تلقیح خوب می‌تواند تلفات تخمیر را کاهش دهد و برخی می‌توانند مزایای بیشتری برای عملکرد حیوان داشته باشند.

بزرگترین مشکل ذرت، حساسیت آن به فساد هوازی است، بنابراین ارزش افزودنی را دارد که بتواند با این مشکل مقابله کند. این ممکن است حاوی مواد نگهدارنده شیمیایی، باکتری های خاص یا عصاره های گیاهی باشد که همگی برای مهار مخمرها و کپک ها در طول سیلاژ کردن و تغذیه طراحی شده اند.

مزایای سیلاژ ذرت:

DM و انرژی بالا

به راحتی تخمیر می شود

پتانسیل افزایش مصرف DM، تولید شیر و پروتئین شیر در گاوهای شیری

یک برداشت در سال

برش مستقیم، بدون پژمردگی

معایب سیلاژ ذرت:

  • برای مناطق مرطوب یا سرد مناسب نیست
  • پروتئین و فیبر کم
  • سطوح بالای DM و نشاسته آن را مستعد فساد هوازی می کند
  • کیفیت متغیر – وابسته به آب و هوا
  • در صورت تغذیه در سطوح بالا می تواند چربی شیر را کاهش دهد
  • کم کلسیم فسفر و سدیم

استفاده از سیلاژ ذرت در جیره غذایی گاوهای شیری و پرواری

امروز بهره گیری از سیلاژ ذرت در خوراک دام های پرواری نیز بسیار رایج است. علت اصلی این امر حذف علوفه های دیگر و خوراک های مکمل با قیمت بالا است. همچنین سیلاژ ذرت مقدار زیادی نشاسته دارد که این ماده به اسید پروپیونیک در شکمبه  و گلوکز در روده ها تبدیل شده  که ماده اصلی سازنده چربی به حساب می آید.به این صورت می توان بخش زیادی از احتیاجات حیوان به پروتئین، انرژی و مواد دیگر را با استفاده از سیلاژ ذرت برطرف نمود. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که کنسانتره و یا علوفه خشک باکیفیت نیز به منظور تعادل غذایی باید در جیره مورد استفاده قرار گیرد تا سیلو بتواند اثر اقتصادی خود را بهتر نشان بدهد.در صورتی که گاوهای شیری کم کم به خوردن سیلاژ عادت کنند، می توانند مقدار زیادی از سیلو را با میل و رغبت بالایی مصرف کنند.